Vi ger dig tips på hur du kan göra ditt liv som du vill att det ska vara. Vi kommer att berätta för dig kärnan i att leva lyckligt som problemlösning, livsrådgivning, inre barn, attraktion och undermedvetet.
人生を思い通りにするコツをお届け【岡本マサヨシのココロヒーリング 】Youtube毎週月・金 17時更新!

2020年July

Vad jag känner efter Haruma Miuras död

Om livet blir så svårt att man vill dö...

Detta fick mig att tänka mycket på hur pressen borde vara, graden av inverkan den har på världen och de många människor som skadas av den.
Det som är rätt har ett svar inom varje person, men vi pratade om våra egna känslor.

Om det blir svårt, kom gärna och prata med oss.
Innan du gör valet av död vill jag att du kommer för att träffa mig en gång med avsikt att dö.
Det var vad jag trodde.





〈Redaktörens anmärkning〉
Vissa människor kan äcklas av det faktum att jag gör allt för att prata om Haruma Miura, som är ett hett ämne nu ...
Jag undrade om det skulle vara okej att prata om det i flera dagar.
Under tiden har internetnyheterna inte tystnat, utan blivit mer och mer hetsiga, och fortsätter att skicka ut artiklar om spekulationer om död och händelser omkring mig som om det varken vore en eller en sak.

Det finns många människor som känner sig ledsna och chockade varje gång de ser det, tappar sin energi och deras känslor sjunker stadigt.

Det ligger i människans natur att vilja veta det vi inte vet, men jag känner att det är fel att gräva upp rötter och gräva upp löv när personen redan har dött.
Jag tror inte att du behöver veta det längre.
Det vi får är inte det, utan snarare "vad ska jag göra från och med nu?" efter att ha accepterat fakta.

När jag tänker på det vill jag prata om det här.
Det var därför jag levererade den.


Dessutom finns det något du vill säga högt.
Jag har försökt begå självmord många gånger för mer än 10 år sedan.
Naturligtvis slutade det i ett försök, så jag lever nu, men då ångrade jag att jag inte dog och sa "Jag dog inte" och "Jag ville dö".
Och jag försökte dö många gånger på olika sätt.
På den tiden var det smärtsamt och smärtsamt att leva så mycket att jag ville dö.
Men nu är jag glad att jag lever.

Jag tror att en dag någonstans kommer du att kunna känna: "Det var så smärtsamt att jag ville dö vid den tiden, men jag är glad att jag lever."
Jag tror att det är något som kommer till alla.
Om du vill dö, om du dör, är det över.
Det kommer alltid en dag då du kan bekräfta ditt liv genom att säga "det var bra".
Tro mig.
Och be någon om hjälp.

Jag ber att de som är förtvivlade över denna nyhet kommer att föryngras så snart som möjligt.

Vi ber uppriktigt för Haruma Miuras vila.


Lärjunge Ikeda

Jag försökte förklara det noggrant! !! "Vad är hjärtreningstekniken som verkligen förändrar ditt liv?"Hjärtreningsteknik jag vill veta här del 1

・Jag vill lugna mitt sinne
・Jag vill kunna leva mitt eget liv
・Jag vill förbättra depression
・ Jag vill visa min ursprungliga kraft
・ Jag vill hitta vad jag vill göra
・Jag vill förändra mitt liv

I livet kan människor ha olika bekymmer och konflikter.
Men om du kan skapa den person du verkligen vill leva och hur du verkligen vill leva, tror jag att det skulle kallas lycka.
Vi förklarade grundligt läknings- och sinnesreningsteknikerna som gör att du helt enkelt kan leva med lycka.
Den här gången är det del 1.




〈Redaktörens anmärkning〉
Detta är första gången som vår huvudsakliga verksamhet (?) Jag försökte förklara om hjärtreningstekniken!
Det är ju spännande.
Jag redigerade den av hela mitt hjärta och hoppades att jag kunde berätta hur det var.
För vanliga frågor när personer som har tittat på hemsidan gör förfrågningar,
Jag hoppas kunna prata om det via Youtube från och med nu.
När jag provade det kände jag att det finns saker som inte kan förmedlas i ord.
Genom att se och lyssna på spänning (mängd värme), hastighet, ton och rörelse,
Det finns så många saker som du kan känna.

Nyligen håller jag ofta kontakten via e-post eller LINE, men om möjligt, via telefon, nej, även om det är svårt att träffas,
Jag kände också att det kunde vara viktigt att åtminstone kommunicera via videosamtal.
De fem sinnena är viktiga för människor.
Jag tror att det här är något som kommer att somna bara genom att utbyta brev.
Samtidigt som man känner att det finns långt fler saker som kan kännas för första gången genom att titta och lyssna,
Jag redigerade min första video om hjärtrening.

Corona är fortfarande rastlös, och jag brukar avstå från att träffa människor,
När du håller kontakten med nära och kära, om möjligt, via telefon eller fjärrkontroll (videosamtal)
Försök att ta emot det medan du tittar på varandras ansikten.

Jag hoppas att du gillar att titta på det den här gången också! !!

Lärjunge Ikeda

Offermentalitet gör dig olycklig!!

Att skylla på någon eller något förändrar egentligen ingenting.
Människor mår bättre när de förlåter och accepterar.
Och du är den enda som kan få dig själv att må bättre.




〈Redaktörens anmärkning〉
Den här gången tror jag att kamerans bildkvalitet har förbättrats dramatiskt och är lättare att se.
Jag fick använda en högkvalitativ kamera, men jag kunde inte använda den (gråtande).
Jag sa till de människor jag träffade: "Jag är på YouTube, titta på det om du vill!" och
När jag pratar med dig har alla sett det, gett oss dina åsikter och den här gången kamerans prestanda
Det visar sig att jag inte kunde använda den!
Jag är jättetacksam.
Dessutom skyllde jag på kameran för att inte vara särskilt bra i bildkvalitet.
Reflektion.
Jag var helt beroende av detta tema.
Tack till kameran som tyst fortsatte att använda mig så här.

Så jag tror att kameran kunde visa sin höga bildkvalitetsprestanda till fullo.
Det är verkligen upp till mig.
Det finns fortfarande många omogna punkter, inklusive redigering och ljud, men med innehållet som ska levereras
Jag skulle vilja växa så att jag kan vara användbar för dig.

Tack för att du tittade den här gången!!
 
Lärjunge Ikeda

YouTube Update Notice [Hur man enkelt kan övervinna hindren i livet]

"Livet har toppar och dalar" När vi lever inträffar händelser som kan uppfattas som väggar.

Vid en sådan tidpunkt, om du kan möta händelsen lugnt som om du hade förutspått det utan att bli chockad eller upprörd, kommer ditt liv att kännas smidigt.

 

Den här gången är det [Hur man enkelt kan övervinna livets hinder].

 

Se [Hur man enkelt kan övervinna livets hinder]

 

Uppstigning

Vad är Uppstigning?
Vi lever i den nuvarande uppstigningsåldern.
Uppstigning hänvisar till utvecklingen av vår ande, kropp och jord.

Detta är en stor händelse i universum som stiger upp till de högre andliga och fysiska kropparnas värld.

Uppstigningen startade 2012 och fullskalig uppstigning och rening har pågått sedan 2016.

2016De kommande 10 åren kommer att bli en turbulent tid, med stora förändringar i klimat, ekonomisystem, politik, människors psykiska och fysiska förutsättningar etc., och många kan känna att det är en turbulent tid.

Uppstigningen startade 2012 och kommer att fortsätta att utvecklas under 30 till 50 år.

När det gäller universums avsikt har vi försökt uppstigning många gånger från det förflutna till idag.
Men på grund av effekterna av mänskligt trauma, idéer och egotänkande har Uppstigningen misslyckats många gånger.
Här vill jag berätta för er hur vi människor bör förbereda oss för framgången för denna uppstigning på Jorden.

Uppstigningen är helt upp till individen.

Detta beror på att universum lägger största vikt vid att respektera människors fria vilja.
Uppstigningsplanen, som har försökts flera gånger tidigare, har dock skjutits upp till idag som ett resultat av definitionen att den kommer att genomföras i ett enhetligt medvetande om hela mänskligheten.
Denna uppstigning planerades för att lyckas med Uppstigningen genom att polarisera medvetandenivån.

Med andra ord, finns det på Uppstigningsjorden?
Kommer vi att stanna på Jorden utan Uppstigningen?
Det betyder att du kan välja vilken jord som helst.

Nu ska jag berätta för er vad som kommer att hända med Uppstigningsjorden.

Den Uppstigningsvärlden (högre dimension) är den integrerade medvetandevärlden.
Det är ett medvetande baserat på lycka, harmoni, balans, flexibilitet, medkänsla, sanning, måttlighet, medkänsla, tacksamhet, glädje, fred, renhet etc.

Den nuvarande tredimensionella världen (lägre dimension) kommer att bli "det delade medvetandets värld".
Rädsla, ångest, prestige, träldom, svartsjuka, diskriminering, obalans, konkurrens, krig, panik, kontroll, aggression etc.

Som du kan känna när du tittar på medierapporter och tidskrifter är mitten borta och den lutar mot det ena eller det andra.

Efter uppstigningen går man till en värld enligt sin medvetandenivå.

Från en utdöd jord till en värld där du kan förverkliga dina drömmar på något sätt medan du är omsluten av kärlek,

I en polariserad miljö kan du flytta till en mer lämplig hierarki på jorden.

Naturligtvis beror valet av den värld du vill gå till på ditt medvetande och dina handlingar.





(Vad är en ascensionist?) )
(Personer som har avancerad rening)

Den första personen som stiger upp är en person som har avancerat en viss grad av "rening".

En person som kan avgifta trauma, idéer, ego, känslor och toxiner i kroppen som har ackumulerats i djupet.



(Vem kan göra det)

Det är också nödvändigt för uppstigningen att förstå vad som behöver göras, att inte titta bort från verkligheten och att leva livet bra.



(Människor som kan ha en neutral synvinkel)

De som inte dömer saker eller andra och kan se neutralt är balanserade.

Människor tenderar att döma utifrån sina egna gillar och ogillar, rätt och fel och värderingar och märker dem som sina egna antaganden.
De är bara ditt eget unika sätt att se på saker och tankevanor.

Genom att rättfärdiga oss själva "dömer" vi andra, vilket skapar orsaker till problem och konflikter.
En person som låtsas ha en känsla av rättvisa är också en partisk person som inte förstår hela bilden av saker.

Människor som kan svara neutralt med medkänsla utan att döma bra eller dåligt är i linje med en balanserad värld och kan se inte bara världen runt dem utan också ur andras perspektiv, samhället och planeten som helhet.



(Människor som kan se saker positivt)

Även om du stöter på negativa händelser är du en person som kan ta dem positivt.

Det handlar inte om att förneka negativa aspekter eller låtsas att de inte ser dem och agera glada, utan om människor som kan leda till sin egen tillväxt utan att undvika negativa saker.

Det är en person som växer sig själv baserat på det väsentliga tänkandet att allt händer för att det är nödvändigt.



(Människor som kan förändra sig själva)

Han är en person som kan titta på sina känslor i det dagliga livet och bearbeta dem exakt och är ambitiös.

Uppstigningen är en förändring till en bättre värld, så du måste kunna förändra dig själv till det bättre.

Det finns inga människor som inte misslyckas eller har problem, men om du bara skyller på dig själv för dina misslyckanden kommer du inte att kunna återgå till din ursprungliga axel.

Att ändra dig själv innebär att erkänna att ditt tänkande var fel, reflektera över det och ändra det till det bättre.



( Vem är inte uppstigning?) )
"Unascension" kommer att välja att fortsätta det förflutnas jordmedvetande, så de kommer att stanna kvar på Jorden på väg mot förstörelse.

Det är en person som skyller på andra för något och försöker utesluta människor som han inte gillar.

Att skylla på någon annan, som "föräldrar är dåliga" eller "samhället är dåligt", och inte vidta åtgärder för att förändra eller förändra dig själv, det blir en låg vibration.

"Att ta ansvar för sitt eget liv" är startlinjen för Uppstigningen, som är ett högre dimensionellt medvetande.

Tänkande baserat på tredimensionell "uppdelning" drar en linje mellan sig själv och andra, bestämmer överlägsenhet eller underlägsenhet och accepterar inte vad som skiljer sig från sig själv.
Detta orsakas av egotänkande.

Vi kritiserar andra för att vi inte kan se oss själva som problem.

Det är samma vibration som människor och länder som är engagerade i konflikter som krig och terrorism.

Människor som skyller på andra vill ha en fördel gentemot sina motståndare och är besatta av att vinna och förlora.



(Människor som är rädda för förändring)

Känslan av att "inte vilja förändras" och "vilja behålla status quo" går emot utvecklande energi, som inte resonerar med uppstigningens vibrationer.

Allt liv och all materia på jorden utvecklas också. Anledningen till att vi går emot en sådan naturlig trend är att vi har "ångest" och "rädsla" för förändring.



(Människor som är besatta av sina egna olyckor och tragedier)

Istället för att skylla på andra skyller människor som förnekar sig själva och säger: "Jag är dålig", "Jag är en dålig person" och "Jag kan inte göra det."

Det är skillnad på dig själv och någon annan som är skyldig, men i själva verket är båda samma sak.

Genom att skylla på dem kan de sägas fly från problemet, och de är fångade i negativa händelser och kan inte se sig själva objektivt.

(Personer med stark känsla av offerskap)

Människor med en stark "offermentalitet" att bli "sårade", "förrådda" eller "lurade" tar inte heller ansvar för sig själva.

De har också en stark önskan att empati med sina fattiga jag, och de uppmärksammar inte riktningen att förändra sig själva eller lösa problem.

En sådan person avger negativ energi och fortsätter att stanna på samma plats.



(Mycket beroende person)

Det här är människor som inte ger från sig själva och alltid tror att de kommer att få något från den andra personen, något som ska göras.

Eftersom de tror att de vill att andra ska göra det eller förtjänar det, saknar de en känsla av tacksamhet och inser inte att de "får" olika saker av många människor idag.

Om du får det kommer du att kunna ge. Eller kraften att ta initiativ till att ge är "kosmiskt medvetande" själv.



Som med allt, om du bara gör ingenting och väntar, kommer positiv förändring inte att komma. Du måste "förbättra och göra ansträngningar" för att "förbättra" och "gå vidare".

Oavsett hur mycket du drömmer om ett underbart liv eller en värld kommer du inte att få det du vill om du inte ändrar ditt medvetande och beteende.

Uppstigningen är vår "tillväxt och evolution".



(Bestäm dig för att uppstigningen)

Framför allt, bestäm dig för att du ska stiga upp.
Vår "vilja" utgör världen.

Dina tankar och önskningar om att "den här typen av värld är bra" kommer att avgöra vilken riktning du är på väg.

Ur perspektivet att allt är ett, bestäm vilken typ av värld du vill leva i.

Nu ska jag berätta om förberedelserna för Uppstigningen på ett mer specifikt sätt.



(Rening)

För att öka vibrationerna för uppstigning är det nödvändigt att avgifta och bli lättare.

Låt oss först och främst lägga locket på våra hjärtan och försöka rena de känslor som vi inte har mött hittills.

Titta på dig själv, roten till känslor som kommer ut, såsom sorg, ilska, ångest och ensamhet, påverkas starkt av trauma.

Genom att lösa traumat måste vi vara medvetna om våra inre känslor och fula ego utan självförnekelse.

Och genom att inte förneka dem och acceptera att det finns en sådan del av dig, kommer du att börja märka att ditt sinne kommer att förändras lite efter lite.

För att släppa idéer, självförnekelse, skuld etc. och för att rena dem är en process av "acceptans" nödvändig.

Det är en mycket genväg för att korrigera din relation med dina föräldrar, syskon och familj och återvända till ditt sanna jag.



(Jag är 100% ansvarig för mitt liv.)

Var medveten om att det som händer dig är ditt ansvar.
Detta perspektiv är mycket viktigt.

För att stiga upp,

Det snabbaste sättet är att bli medveten om egot inom dig själv som du har projicerat genom andra, så känd som "Spegellagen".

Som lagen om attraktion vet, utgör dina tankar den verklighet vi har idag.

Den "verklighet" som du upplever varje dag är det "resultat" som skapas av dina "tankar".

Om du inte gillar det, ändra det bara.

Du kan inte ändra andra, men du kan.

Oavsett hur illa den andra personen ser ut, "Är det något fel på mig?" eller "Vad var mitt problem?" Titta gärna på det ur det perspektivet.

Den verkliga lösningen är i sikte.



(Öppen kommunikation)

När du kommunicerar med människor är det viktigt att tala dina sanna känslor.

Uppstigningen förvandlar också kontakter med människor till nya relationer.
Försök att kommunicera öppet och svälj inte dina känslor genom att tänka: "Vad händer om jag inte gillar det?" eller "Jag vill inte bli irriterad."

Och försök att uttrycka dina känslor ärligt.
Om du är ärlig mot dig själv behöver du inte förneka den andra personen.

Dessutom är det viktigt att acceptera den andra personen och ha en dialog för att förstå dem.

Det är mycket viktigt att förbättra kommunikationsförmågan.

(Låt dig inte svepas med av information utifrån)

Antag inte att andras berättelser, information på TV etc. är sant.
Världen är full av information som underblåser ångest och rädsla.

Låt inte negativa tankar dra dig ut ur ditt Uppstigningsmedvetande.

Våra tankar tänker alltid på det förflutna och framtiden och fantiserar om ångest och all slags ångest.
Med "Mind Purification Healing", inse sanningen i ditt hjärta, inte ditt huvud.

Shinjojutsu healer och Masayoshi Okamoto hjälper dig att förverkliga ett sådant jag.






bolag楽笑(rakusho)
11:30~19:30
Stängt varje tisdag och onsdag